ik leef nog :) - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Eveline Walter - WaarBenJij.nu ik leef nog :) - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Eveline Walter - WaarBenJij.nu

ik leef nog :)

Door: eef

Blijf op de hoogte en volg Eveline

27 Mei 2006 | Tsjechische Republiek, Brno

Haallllooooo iedereen! Hoop dat het goed gaat met jullie allemaal. Wat een ongelooflijk late update. Niet dat ik lui ben of zo haha. Laat ik toch maar mn agenda er bij pakken en jullie weer eens op de hoogte brengen van mijn bezigheden.

Hm, mensen beginnen te vertrekken, niet zo leuk. Steeds meer mensen houden afscheidsfeestjes of gaan rondtrekken en vertrekken vanuit daar naar huis. Schotse Mara, close friend, is zelfs weg :( Maar gelukkig staan er ook een paar afspraken met mensen om elkaar buiten Brno-se gronden weer te zien!

Anyway, ik zit nog wel even hier. Heb het nog steeds erg naar mijn zin. Besef wanneer mensen me bezoeken wel weer dat ik iedereen wel mis. Maar goed...

Ben een paar weekjes geleden een weekend in Polen geweest. Bij Polen heb je een beetje een beeld van groezelige steden en niet zo vriendelijke mensen, maar ik was aangenaam verrast. Vooral door de aardigheid van de mensen. Zo waren we op een gegeven moment in een park in het mooie Wroclaw, maar hadden we geen idee waar dat park op de map lag. De man die ik aansprak, verstond geen Engels. Na 5 minuten wist ik nog niet waar we waren, maar wel waar allerlei bezienswaardigheden lagen :) Heel mooie rotsformaties gezien in het Rocky Labyrinth, de mijnen ingegaan en een gezellige partynacht in Insomnia in Wroclaw beleefd.

Verder hebben we een mooie Renaissancetuin bezocht in nabijgelegen Kromeriz en hebben we met een gezellige groep een fijne fietstocht gehouden door de heuvels rond Mikulov, waar we eerder zijn gaan hiken. Wat een bergen, was heel blij met m'n zooi versnellingen. Wel mooie uitzichten. Van de eigenaar van de fietsverhuur een plattegrondje met fietsroutes gekregen dat ons door het bos tussen Radnice en Veltice voerde. Mooie monumenten onderweg. Ooit random midden in het bos geplant door de Liechtensteiners. Erg gelachen en erg veel zadelpijn na 40 Km!

Qua muziek is het hier best goed vertoeven geweest. Maandagavond was tot nu toe altijd vaste Blueberry en Perpetuum-avond. In Blueberry verzorgden Britse DJs Paul, Paul en Andrew de britpop en indierock en in Perpetuum konden we onze laatste energie kwijt op Drum&Bass. Helaas heeft Blueberry zijn deuren gesloten wegens insufficient funds. Hm, wij als Vinarska crew (Vinarska als in dorms) waren dan meestal ook de enige bezoekers...

Tsjechie kent ook zo zijn festivals en dat Tsjechen weten hoe festivals werken bewees Majales. Een studentenfestival dat op meerdere plekken in Tsjechie wordt georganiseerd. In Brno op een erg mooie locatie tussen de heuvels aan de oostkant van de stad. Compleet met smerige eetstandjes, rijen WCs en een ontzettende wietwalm :) Hm, festivals... LOWLANDS!!!

Heb dus ook bezoek gehad!! M'n vader, Eran en m'n broer zijn langsgeweest so far. Met m'n vader alleen in Brno geweest, maar daar is genoeg te doen voor 2 dagen hoor ;) Veel gelopen en zelfs nog wat leuke cafetjes ontdekt. Met Eran naast Brno ook naar Praag geweest (hihi, nog een Absinth Eran?) en met Tom naar Wien en Praag geweest. Daar kom ik nu net van terug. Heel erg gezellig gehad :) Veel gezien en gefeest he Tom? Sangria anybody?? Hahaha. Veel verschillende clubs in Praag gezien omdat we of er uit gekickt werden toen het ging sluiten, of het gewoon niks was. Uiteindelijk bij een relaxed jazzcafe geeindigd. En iedereen heb ik natuurlijk meegesleept om smazeny syr te eten(gefrituurde kaas op broodje hmmmm, perfect 4 uur 's nachts eten) en waterpijp te roken :) Natuurlijk heel fijn om mensen weer te zien en mn stad te kunnen showen!

Mijn god wat een lang verhaal. Sorry, mijn schuld, had ik maar eerder up moeten daten he... Zal het niet meer doen ;) Veel liefs aan jullie allemaal! Annick en Dionne (en dan Judith en Marieke), zie jullie heeeeeeeeel snel :D Jee!
xxxxxx

  • 27 Mei 2006 - 13:50

    Eef:

    hehe, eindelijk alle foto's erbij :D bye allemaal! liefs

  • 27 Mei 2006 - 16:39

    Anke:

    Alle jeempie Eef, Wat een hoop foto's. Ik was een beetje verbaasd, dat je fotoruimte bij had moeten krijgen (dit klopt taalkundig niet). Ik dacht dat je nog niet aan extra toe was met die 100 die toegevoegd waren. Maar toen had ik die fotoserie bij dit bericht nog niet gezien. Is het niet nodig dat ik me schuldig voel, want dit kan een mens niet verwachten. Cool hé, dat je broer zijn bezoek moest verzetten, omdat hij niet gemist kon worden. Het wordt nog wat met dat jongetje. Minister President of zo. Zou zo wie zo een verbetering zijn op die plaats (sorry, beledig ik iemand ?) Kun jij er ook vast aan wennen, dat jij over een paar jaar ook onmisbaar bent maar dan bij BNN of zo. O.k. de AVRO dan. Heel veel plezier met al je gasten en we tellen af naar het moment van je terugkomst. Kun je hier Brno-vrienden gaan rondleiden.
    Liefs, mede namens Frans en Bas, Anke

  • 27 Mei 2006 - 17:05

    Anke:

    Lieve Eef,
    Bij dat Kafka Museum vroegen wij ons af, wie is nu Tom, die rechter of die linker. We worden het maar niet eens.
    Anke

  • 27 Mei 2006 - 22:18

    Sarah!:

    Hoi Eef! Wat zie je er GOED uit! Je straalt helemaal door mijn digitale schermpje heen. Gezellig dat papa, broer en anderen zijn geweest en nog komen! Leuk! Ik heb helaas pas vakantie eind juli/begin aug... Maar je hebt het druk zat zie ik! :) Doe je eigenlijk nog iets aan je studie? *ugge*

    Hier alles GOED!. Kussen, Sarah

  • 28 Mei 2006 - 05:59

    Saskia:

    Dag lieve Eef!! Fijn weer een lekker uitgebreide foto-update. Sarah heeft gelijk: je straalt!! You look perfectly happy over there :D Hier in Vancouver ook alles goed, erg mooie stad. Maandag naar Seattle, veel zin in!
    Liefs
    PS: Betekent lowlands in hoofdletters dat je er heen wilt? If so, let me know...

  • 29 Mei 2006 - 09:13

    Eef:

    hihi jullie zijn lief! en die hoofdletters zijn idd een beetje een hint hahaha...

  • 29 Mei 2006 - 14:47

    Annick:

    Hee Eefje!

    Leuke verhalen weer! Jaa, over paar daagjes zijn we bij je! Mailen/bellen nog wel ff over alle details.
    Afgelopen weekend heftig galerijfeest gehad; we hebben onze reputatie weer hoog gehouden haha! En ben gelukkig al weer bij gekomen ;)

    Tot heel snel!

  • 29 Mei 2006 - 21:17

    Tom:

    Hey Eefke!

    Ben weer veilig thuis gekomen en weer een beetje bijgeslapen. Gelukkig zijn de meest belastende foto's mij zo te zien gespaard gebleven haha!
    LOWLANDS heb ik ook wel zin in, wie nog meer? :)
    Heb overigens nog even the books en i am x gedownload :D

    ps. was alles goed gekomen met Annicka, weet niet wat er nu eigenlijk aan de hand was...

  • 30 Mei 2006 - 13:47

    Anke:

    Lieve Eef,
    Wat lezen we daar ? Hebben we nog foto's te goed met je broertje er op. Ik heb het met Tom nog over al die foto's (leuk om hem zo te zien tussen jouw vrienden) gehad, maar over de foto's die (nog) niet geplaatst zijn zei hij niets. Alleen maar dat er nog meer foto's waren. Ik dacht dat de meest pikante die met Tom en zijn onbekende tweeling broer voor het Kafka muzeum was, maar er is dus nog meer. Wij wachten !!!!!!!!!!Heel veel plezier met Annick en ook aan haar de groetjes, liefs, Anke

  • 30 Mei 2006 - 21:45

    Dionne:

    Hee Eef!
    Wat een mooie foto's allemaal. En je straalt inderdaad!! Nog maar heel eventjes en dan zijn we bij je, hihi. Ik heb trouwens een kamer gevonden in Maastricht, dus ben ook wel beetje blij nu. Tot heel erg gauw!! xx

  • 02 Juni 2006 - 00:30

    Saskia:

    Ik geloof dat ik wel wil LOWLANDS-en dit jaar. Best coole line-up!

  • 03 Juni 2006 - 22:47

    Eran:

    Wadda you know this sites on google. Nice pictures. I managed to understand It all, my Dutch must be improving. Have fun.

  • 05 Juni 2006 - 08:17

    Jorn:

    Het eeeh, Kurva museum? :P

  • 06 Juni 2006 - 16:20

    SteaN:

    Ja eindelijk een story :) maar uh je komt toch nog wel terug een keertje :( .
    tot when blijf je dan eigenlijk als je lessen al voorbij zijn?

  • 09 Juni 2006 - 08:37

    Sarah:

    Hoi Eef! Bedankt voor je leuke kaart! Lief dat je eraan dacht. Het was erg gezellig, maar als jij terug bent vieren we het gewoon nog een keer tijdens jouw welcome-home-party! :) Liefs, Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Brno

Eveline
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 24256

Voorgaande reizen:

01 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: