Praha vs Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Eveline Walter - WaarBenJij.nu Praha vs Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Eveline Walter - WaarBenJij.nu

Praha vs Brno

Door: eef

Blijf op de hoogte en volg Eveline

13 Juni 2006 | Tsjechische Republiek, Brno

Nu ik de laatste tijd weer een paar keer in Praag ben geweest, kan ik de hoofsteden van de twee regio's wat beter vergelijken. Praha (Bohemia) is een schitterende stad, prachtige architectuur. Brno (Moravia) is voor mij een stuk echter. Is natuurlijk niet helemaal eerlijk, ik woon in Brno en ken daar de leuke plekken, en Praag zie ik vooral als toerist. Maar ik vergelijk het naar vrienden altijd maar met Amsterdam en Utrecht. Amsterdam is leuk, maar ik wil er niet wonen. Te groot en te veel toeristen. Met Praag heb ik dat ook een beetje.

Niet dat ik er niet heel graag kom! Heb er de afgelopen weken mijn lieve vriendinnetjes Annick en Dionne en daarna Judith en Marieke mee naar toe genomen. Het blijft fijn om er rond te lopen, je moet alleen de helft van de toeristen wegdenken.

Met Annick en Dionne Brno en Praag ook ontdekt. Super gezellig gehad meiden, thanks. Niemand ontkomt bij mij aan de shisha, waterpijp. Loopt altijd uit op een leuke fotosessie (zal me inhouden haha). Leuk was dat de eerste avond de finale van Ignis Brunensis, het vuurwerkfestival was. Radka (Tsjechische) heeft ons naar een mooie plek geleid en vanuit daar hadden we een leuk uitzicht, jammer van de regen alleen.

In Brno rondgelopen, naar de Petrov heuvel met de SS. Petr a Pavel Cathedraal en naar Spilberk, met het kasteel er op. Beetje geshopt :) Erg lieve theekopjes hebben ze hier he?

Ook wat van de Tsjechische natuur gezien. De eerste week hier zijn we naar de Moravski Kras geweest. Met Annick en Dionne ook naar toe gegaan, maar dan een versie zonder meter sneeuw. Lekker gewandeld.

Een beetje feesten in Brno kon natuurlijk niet uitblijven. Het was de laatste avond voor een aantal mensen. Onder andere Jamie en Nina snif. Anika is ondertussen ook naar huis sniff!!! Hehe, Annick en Dionne geintroduceerd tot ons aller favoriete drankje Becherovka. Dat was wel een succes.

En natuurlijk Praag. Erg genoten van alle mooie sites, leuk uitgeweest. Erg leuke bar die verdacht veel weg had van onze woensdag avond hangout spot in Brno.

Waar ik met Annick en Dionne ben geeindigd, ben ik met Marieke en Judith weer begonnen. In Praag, in een heerlijk al you can eat pastarestaurant. Hehehe. Weer een paar super leuke dagen, jullie ook bedankt meiden. Heerlijk weer gehad. Zelfs in Praag, waar ik normaal nooit aan wat regen ontkom. Ook uitgeweest. In dezelfde tent als de week ervoor met Annick en Dionne. Alleen bleek deze avond de muziek (en daarmee de mensen) verschrikkelijk te zijn. Met een paar Amerikanen op sleeptou hebben we ons uiteindlijk wel prima vermaakt :)

Goede timing, want afgelopen zaterdag vond het festivalletje Colourscope plaats. In een 'kasteel'. Nogal verlept haha. Maar wel een hele boel leuke Tsjechische/Balkan bandjes gezien. Vaak gaan die twee goed samen. Veel a capella meisjes en mannen met gitaar en accordeons (hmmmm)... En GLEN! Van de Ierse band The Frames. Hij heeft een album opgenomen met de Tsjechische Marketa Irglova en kwam daar een aantal nummers van spelen. Kippevel.

De laatste dag in Brno doorgebracht met Shisha en toevallig een optocht van een hele lading mensen in klederdracht, ter ere van een turnfestival. Oja, en nog even in de filmzaal van Fleda Nederland aan gaan moedigen met Anne (en nog 1 andere verdwaalde bezoeker). Gewonnen jeeee! 's Avonds lekker Tsjechisch gegeten (Goulash en dumplings, Vlees en kool met dumpglings).

Ben nu erg moe, maar het waren echt twee heel leuke weken. Veel gezien, weer wat live muziek waar ik naar smachtte en ook weer wat natuur gezien. Alles een beetje. Nu genieten van het mooie weer :) en het bezoek van mn moeder en oom :)

tot snel!! liefs

  • 13 Juni 2006 - 19:23

    Saskia:

    Cool weer eef! Erg leuk ook om Annick en Dionne en Judith en Marieke op je foto's te zien.
    Groeten uit Hollywood!!

    PS: Ik kijk al uit naar de waterpijp :D

  • 14 Juni 2006 - 08:12

    Sarah:

    Amsterdam heeft ook zijn charmes hoor...Amsterdam is niet alleen de Kalverstraat. Als ik verhuisd ben zal ik je gids zijn en je hart warm maken voor Amsterdam. :) Superleuk dat je bezoek hebt gehad! Je bent vast niet eenzaam! Krijg je nog iets van het WK mee (jakkes)?! Groetjes uit Utrechtwood!

  • 14 Juni 2006 - 19:35

    Tom:

    heej zuske! de mams zal ondertussen wel daar zijn, dus je hebt t vast weer druk :)
    Grappig idd om 'al je vriendinnen' daar te zien van hier, zo te zien vermaken zijn zich net als ik super daar ;)

    Het lijkt er trouwens op dat ik in tsjechie op vakantie ga in juli, dus dan kom ik dan wel om zienswaardige tips vragen :D

  • 14 Juni 2006 - 19:35

    Tom:

    HUP HOLLAND HUP!!

    (hihi, kon t niet laten) ;)

  • 16 Juni 2006 - 07:27

    Marieke:

    Lieve Eef, ik vond het ontzettend gezellig! Heel leuk om die foto's te zien. Ben ook wel benieuwd naar de foto's die niet voor plaatsing geschikt waren :) Zou je die naar mij toe willen sturen? O en Glen is geweldig, ben blij dat ik de cd heb!! Liefs Marieke

  • 17 Juni 2006 - 12:53

    Annick:

    Glen...

  • 17 Juni 2006 - 12:55

    Annick:

    *sigh*

  • 17 Juni 2006 - 13:03

    Annick:

    Anyways
    ja, inderdaad, leuke foto's! Vooral die waar Dionne en ik allebei OPZETTELIJK duf opstaan... :P ;)
    Maar ben blij dat bepaalde foto's het niet gered hebben; zou niet iedereen even amusant vinden vrees ik... (grapje, he frank ;))
    veel plezier met je moeder!

  • 19 Juni 2006 - 11:51

    Anke:

    Lieve Eef,
    Mens wat een verhalen weer. Leuk voor ons en goed voor jezelf dat je verslagen maakt, want ik denk dat het je wel eens zal gaan duizelen. Leuk al jouw nederlandse mensen in jouw Brno. In de toekomst ook eens andersom denk ik. kunnen wij al die leuke mensen uit je groep ook eens zien. En daarna: met ons naar terug naar Brno !!! Of wil je dan niet meer. Vanuit Tenerife veel liefs van Frans en mij. Groetjes aan je moes en Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Brno

Eveline
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 24259

Voorgaande reizen:

01 Februari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: